تعریف کلمه آرک و پیشینه تاریخی آن در ایران عزیزمان :آرک که به آن طاق (قوس) هم می گویند در دهانه ها برای منتقل کردن بار عمودی اعمالی بر تکیه گاه استفاده می شود. طاق ها از لحاظ ساختار هندسی به سه دسته طاق های سهمی، نیم دایره و بیضوی تقسیم می شوند. طاق ها گاه به صورت گنبدی هستند و گاه به صورت زنجیره ای پشت هم قرار می گیرند. برخی از طاق ها هم شکل نیمه استوانه ای دارند. طاق ها در ایران دارای پیشینه تاریخی هستند و در معماری کهن زیاد به کار رفته اند لذا در سبک های طراحی دکوراسیون داخلی که بر پایه سنت های قدیمی استوار هستند آرک ها نقش پررنگی را ایفا می کنند. البته در خانه های امروزی هم می توان از آرک ها در فضا های گوناگون استفاده کرد و زیبایی منحصر به فردی به خانه می دهد.

آنالیز آزمایشات سنگ آرک بیرجند

معدن سنگ مرمریت بیرجند

معدن سنگ مرمریت آرک استان خراسان جنوبی در ۸۰ کیلومتری شهر بیرجند واقع شده است. سنگ مرمریت آرک بیرجند همانند تمامی سنگ های دیگر با ۲ روش اره بر و قله بر، بریده میشود. با دستگاه قله بری معمولا کوپ سنگ با عرض حداکثر ۶۰ سانتیمتر بریده میشود بدیهی است در روش قله بری سنگ بدلیل هزینه کمتر نسبت به فرآوری به روش اره بری خرید سنگ های زیر ۶۰ سانت عرض از کارخانه هایی که با قله بر سنگ را میبرند با صرفه تر میباشد و صنایع سنگ پاسارگاد با هر دو روش قله بر و اره بر سنگ را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

ویژگی های این سنگ

سنگ مرمریت آرک بیرجند هم اکنون بصورت تایل و اسلب در داخل کشور تولید میشود. سنگ مرمریت آرک بیرجند دارای زمینه روشن است که بسیار مورد پسند بازار ایران می باشد. سنگ مرمریت آرک بیرجند بسیار متراکم است و به همین علت خاصیت ساب پذیری بالایی را داراست. این سنگ  دارای مقاومت سایشی نسبتا بالایی است و برای استفاده در کف داخلی ساختمانها و همچنین دیواره های راه پله و پارکینگ بسیار مناسب هستند.  . قیمت سنگ مرمریت آرک بیرجند بطور کلی به تمامی سنگ ها به نحوه فراوری و مواد و متریال مصرفی در هنگام تولید و فرآوری بستگی دارد. سنگ مرمریت ارک بیرجند جذب آب نسبتا کمی داشته و از این جهت کیفیت بالایی را دارا میباشد.

در صورت تمایل از محصولات ما دیدن کنید.